Vi skal vise at vi er en bærekraftig samfunnsaktør som mener det vi sier om å bidra til å skape vekst og gode levevilkår i landsdelen.
Vår sponsing skal bidra til vår visjon: ”Gode hjem hele livet”. Vi skal være på lag med barn og unge i Nordland. Vi skal sponse formål som gjør oss synlige for våre medlemmer og i sum dekke vårt geografiske nedslagsfelt.
Sponsing er kjøp av tjenester som skal bidra til å;
- Gi noe tilbake til barn og unge i Nordland
- Bygge kjennskap som skal gi økt preferanse for Nobl
- Skape økt salg og inntjening
MÅLGRUPPER
Vår sponsing skal støtte opp under målgruppene i forretningsstrategien. Avtaler som retter seg mot segmentene i målgruppe 1 og 2 er de prefererte sponsorobjektene.
1 Barn og unge
Vi ønsker å gi positive bidrag til de yngste og deres foreldre for å skape relasjoner, få gode ambassadører og dermed posisjonere oss for framtidige medlemmer. Områder vi sponser kan gjerne være breddeidrett og kultursponsing.
2 Studenter
Unge som er i utdannelse og i etablererfase er i en fase av livet hvor mange viktige valg tas.. Vi ønsker å påvirke dette valget med å være synlige der vår målgruppe er. Områder vi sponser i denne målgruppen kan være breddeidrett, gjerne som legger til rette for videre satsing på unge talenter, regionale og lokale kulturarrangementer eller prosjekter som tilrettelegger for økt kompetanse i Nordland.
3 Voksne
De voksne nås i stor grad gjennom satsingen på barn og unge. Sponsoraktiviteter rettet direkte mot det voksne publikum skal ha en bred appell.
Vi har søkbare midler på totalt kr 200 000,- som deles ut inntil 2 ganger i året.