Borettslag og sameier vil hvert år få tilsendt nye og oppdaterte forsikringsdokumenter. Dette er dokumenter som også vi i Nobl trenger for å ha oppdatert informasjon om boligselskapets forsikringsavtale.
Dokumentene blir lastet opp i Portalen, slik at de vil være lett tilgjengelig for alle i styret.
Det er viktig at styret får en god rutine på å sende inn forsikringsdokumentene til oss i Nobl, straks disse blir sendt til boligselskapet. Dersom nye forsikringsdokumenter ikke sendes til Nobl for oppdatering, så vil kun polisenummeret stemme på portalen, og beløp som egenandel, forsikringssum og totalpremie vil være utdaterte og kan dessverre ikke brukes.
Totalforsikring gjennom IF
Dersom boligselskapet er forsikret gjennom vår samarbeidspartner IF totalforsikring, trenger dere ikke å sende inn dokumentasjonen. Den vil automatisk bli lastet opp i Portalen av forvaltningsrådgiveren.
Hos boligselskap som har If Skadeforsikrings forsikringsavtale gjennom Nobl mottar boligbyggelaget informasjon vedrørende forsikringsavtalen automatisk, og opplysninger i portalen oppdateres fortløpende ved endringer.
Ønsker styret et uforpliktende tilbud på Totalforsikring for boligselskaper gjennom If Skadeforsikring, kan styret kontakte sin ansvarlige forvaltningsrådgiver i Nobl.