Gå til hovedinnhold
Medlem

Ny medlemsfordel: Nå får du boligstyling til rabatterte priser hos Mamor

Skal du selge boligen din og ønsker å få et best mulig og raskest mulig salg? Eller trenger du tips til hvordan du kan style hjemmet ditt med enkle grep? Nå får alle Nobl-medlemmer 10 prosent rabatt hos Mamor boligstyling.

Marthe Gratland Hansen og Morten Rånes Hansen i Mamor boligstyling. Foto: Marthe Mølstre

­– Skal du selge bolig og er opptatt av pris og et raskt salg, er det viktig å skille seg ut i mengden. Både for å få flest mulig på visning og få vist frem potensialet i boligen. Da er styling av boligen et godt grep for å lykkes, sier Marthe Gratland Hansen og Morten Rånes Hansen.

Solgt etter første visning

Paret står bak Mamor boligstyling i Bodø og mener boligstyling kan være forskjellen på om du lykkes med et salg eller ikke.

– Jeg vil anslå at om lag 80-90 prosent av boligene som vi har stylet siden vi startet opp i mai i år, har blitt solgt etter første visning. I den tiden vi er inne i nå, med et tregere boligmarked, er omløpstiden på en bolig kanskje viktigere enn å oppnå høyest mulig pris, påpeker hun.

Og Marthe vet hva hun snakker om. Hun har bak seg ni år som eiendomsmegler i Oslo og Bodø. De tre siste årene som daglig leder i Privatmegleren.

– Det er det lille ekstra som til slutt kan avgjøre hvilken av to boliger du kjøper, påpeker hun.

Med enkle grep kan Mamor style opp boligen din. Her er eksempel på en balkong før og etter styling.

Mye logistikk

Det er Marthe som står for styling av boligene og har i alle år vært lidenskapelig opptatt av design, farger og trender.

Morten som har bakgrunn som bankrådgiver og salgssjef i bilbransjen, står for alt av logistikk og avtaler, samt bærehjelp. Og det er ikke så rent lite som han må holde oversikt over på et lager som er smekkfullt av møbler og dekorgjenstander.

– Vi må hele tiden fornye oss og har en jevn strøm av varer inn og ut av lageret. Og når vi til enhver tid skal ha kapasitet til 10-12 fullstylinger, så blir det mye møbler og tekstiler å holde styr på, sier Morten.

– Jeg ante forresten ikke at gode puter er så kostbare. Vi har sikkert puter for 80.000-90.000 på lageret vårt, tilføyer han og ser bort på Marthe som står for innkjøpene.

– Vi investerer i gode møbler og tekstiler. Det er en viktig del av vårt varemerke og hvor vi ønsker å skille oss ut, bekrefter Marthe.

– På hvilken måte skiller Mamor boligstyling seg fra andre?

– Jeg vil påstå vi har en mer kreativ tilnærming til hvordan vi styler, og vi er opptatt av å fornye oss hele veien. Vi leter etter x-faktoren i boligen, men har en rød tråd og det er utvalgte håndlagede stearinlys som du vil finne igjen i alle prosjektene våre.

Før og etter at Marthe og Morten stylet om en leilighet for salg i Bodø.

Konkurransefortrinn

Når Marthe kommer inn i en bolig som skal styles ser hun alltid etter potensialet som ligger i prosjektet. Ofte anbefaler hun kundene å male opp vegger for å løfte inntrykket og hvor hun gjerne kommer med fargeanbefalinger.  Men det viktigste arbeidet gjør ofte eieren selv i form av ommøblering og ikke minst nedmøblering.

– Det er kanskje det viktigste. For veldig ofte er boligene overmøblert og før vi kommer inn og styler må mye ut.

– Hvorfor er det så viktig med boligstyling?

– 98 prosent av alle som går på finn.no ser på bildene først og her danner de seg gjerne et inntrykk om de kommer på visning eller ikke.  Jeg stylet en bolig for en stund tilbake som ble solgt 1,9 millioner over prisantydning. Jeg er ikke tvil om at stylingen hadde betydning – noe også selger ga uttrykk for.

– Jeg vil påstå vi nesten kan garantere et konkurransefortrinn med boligstyling, spesielt i nedgangsmarkedet i markedet hvor det er viktig å skille seg ut i mengden. Har du fire like boliger som skal selges og ett av disse har stylet, har det en klar fordel, tilføyer Morten.

Tekstiler er en viktig del av stylingen og det blir aldri for mye puter.

Bestill styling før megler

– Hvordan skal Nobl-medlemmer gå frem for å gjøre en avtale med dere?

– De tar kontakt med oss via skjema på nettsiden vår for å booke en interiørveiledningstime og opplyser da om at de er Nobl-medlem. Der ser vi omfanget av behovet og om vi anbefaler full styling, delvis styling eller bare kommer med råd om hva kunden kan gjøre for å style boligen riktig.

– Er det bare kunder som skal selge bolig som kan bruke dere?

– Nei, absolutt ikke. Kunder kan bruke oss for å få råd til styling av hjemmet sitt også. Det er blitt mer og mer vanlig nå, sier Marthe.

Hun anbefaler deg som skal selge boligen om å ta kontakt med boligstylisten før megleren kommer inn i bildet.

– Det gir oss tid til å forberede boligen før fotografering. Skal du selge om fire måneder, er det lurt å ta kontakt med oss allerede i dag, påpeker Morten.

Nobl-rabatt

Paret foreller at de alltid planlegger styling av boligen to dager før fotografering. Deretter er det ifølge de to viktig at bildene kommer ut på nett så snart som mulig for å få lengst mulig levetid av stylingen.

– I avtalen med oss inngår det totalt leie av møbler og interiør i fire uker. Da er det viktig å utnytte denne tiden maksimalt.

– Og hva koster en slik time?

– Det koster 1900 kroner for en interiørveiledningstime minus Nobl-rabatten på 190 kroner. Det er vel anvendte penger, om så bare for å få stylingtips før boligen skal fotograferes. Velger kunden å gå videre med oss, er det omfanget av stylingen som avgjør prisen. Vi kan ta alt fra delstyling til full boligstyling, sier Marthe.

Detaljene er alltid viktige for Marthe når hun styler en bolig og en rød tråd hos Mamor er håndlagede stearinlys. Foto: Marthe Mølstre

Alle boliger kan styles

Mamor boligstyling har allerede etablert en kundegruppe innenfor blant annet eiendomsbransjen hvor de styler en del nybygg i tillegg til at de har samarbeid med flere av byens meglere. Ifølge Morten og Marthe er det ingen boliger de ikke kan style og gjøre mer attraktive for boligkjøpere.

– Vi har siden oppstart i mai blant annet hatt en del dødsbo der arvingene har ønsket å få ut potensialet i nedslitte hus. Det morsomme er at 70-tallet begynner å komme tilbake og i hus som ikke er gjort noe med siden byggeåret, kan det være skikkelig morsomt å style opp. Her kan man virkelig gjøre gull av gråstein, sier Marthe entusiastisk.

Mamor boligstyling er også aktive i sosiale medier, og da spesielt Instagram hvor de legger ut mange før- og etterbilder av oppdragene. I tillegg legger de jevnlig ut møbler og gjenstander for salg for å rydde lageret til nye varer.

– Det kan være lurt å følge med for her kan det være gode kupp å gjøre.

Foto: Marthe Mølstre

 

Relatert innhold

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.