Det er en stor fordel for styret å ha enkle verktøy å jobbe med, ikke minst under avvikling av styremøtene. Styret har i dag en modul for styremøter i portalen, men etter innspill fra boligselskapene blir denne nå kraftig forbedret – for å gi dere en enda enklere styrehverdag.
I forbindelse med lanseringen inviterer Nobl alle styrene til et webinar hvor vi går igjennom den nye modulen og hvordan dere kan ta den i bruk. Webinaret arrangeres 8. februar klokken 18.00.
Meld deg på webinar om innføring i ny styreportal 8. februar klokken 18.00.
Hva kan du forvente i den nye modulen for styremøter?
Tidligere og kjent funksjonalitet er løftet til nytt rammeverk og det er lagt til mer funksjonalitet som har vært etterspurt av våre kunder. I tillegg til ny funksjonalitet har løsningen blitt mer fleksibel med tanke på hva styret kan gjøre selv.
Av ny funksjonalitet er det lagt til følgende:
- Ved opprettelse av nytt møte, er styrets medlemmer automatisk valgt som deltakere (ikke varamedlemmer).
- Styret kan invitere eksterne møtedeltakere ved å legge til en ny kontakt, eller velge en eksisterende fra styrets kontakter.
- Innkalling som sendes de innkalte vil inneholde alle vedlegg av typen PDF knyttet til den enkelte sak. Andre vedlegg vil merkes og ha informasjon om at bruker må logge på i Portalen for å se disse.
- Protokoll som opprettes i etterkant av avholdte møter vil inneholde saksvedlegg av typen PDF knyttet til de sakene som er behandlet. Andre vedlegg vil merkes og ha informasjon om at bruker må logge på i Portalen for å se disse.
- Inviterte møtedeltakere kan gi tilbakemelding til møteinnkaller om de kommer eller ikke. Angitt svar vil vises på møtet slik at møtearrangør er oppdatert.
- Saker som merkes med «Følg opp sak senere», gir styret mulighet til å behandle en sak flere ganger. Vedtak/kommentar vil bli protokollert på det enkelte møte og historikk vil vises under «Tidligere behandling» på den enkelte sak.
- Signering og signeringsdetaljer for styremøter er forbedret og er tilgjengelig fra det enkelte møte og status på antall som har signert vises på møtet frem til alle har signert.
- Signering og deling av protokoll vil i ny versjon vil kun være mulig å signere protokollen elektronisk. Signerte protokoller vil deles automatisk med forretningsfører med mindre styret spesifikt angir at de ikke ønsker det for det aktuelle møtet.
- Sidene har fått guiding i likhet med andre nye sider i Portalen samt en velkomstmelding ved overgang som vil fremkomme ved førstegangs besøk de første 6 ukene.