Gå til hovedinnhold
Forvaltning og styret

Nå blir det enklere å gjennomføre styremøter via portalen

2. februar lanseres en forbedret løsning for gjennomføring av styremøter i styreportalen, som vil gi styret god oversikt og enkel dokumentasjon. Bli bedre kjent med de nye funksjonene og nytt utseende i vårt gratis webinar 8. februar.

Publisert: 26. januar 2023

Det er en stor fordel for styret å ha enkle verktøy å jobbe med, ikke minst under avvikling av styremøtene. Styret har i dag en modul for styremøter i portalen, men etter innspill fra boligselskapene blir denne nå kraftig forbedret – for å gi dere en enda enklere styrehverdag.

I forbindelse med lanseringen inviterer Nobl alle styrene til et webinar hvor vi går igjennom den nye modulen og hvordan dere kan ta den i bruk. Webinaret arrangeres 8. februar klokken 18.00.

Meld deg på webinar om innføring i ny styreportal 8. februar klokken 18.00.

Hva kan du forvente i den nye modulen for styremøter?

Tidligere og kjent funksjonalitet er løftet til nytt rammeverk og det er lagt til mer funksjonalitet som har vært etterspurt av våre kunder. I tillegg til ny funksjonalitet har løsningen blitt mer fleksibel med tanke på hva styret kan gjøre selv.

Av ny funksjonalitet er det lagt til følgende:

  • Ved opprettelse av nytt møte, er styrets medlemmer automatisk valgt som deltakere (ikke varamedlemmer).
  • Styret kan invitere eksterne møtedeltakere ved å legge til en ny kontakt, eller velge en eksisterende fra styrets kontakter.
  • Innkalling som sendes de innkalte vil inneholde alle vedlegg av typen PDF knyttet til den enkelte sak. Andre vedlegg vil merkes og ha informasjon om at bruker må logge på i Portalen for å se disse.
  • Protokoll som opprettes i etterkant av avholdte møter vil inneholde saksvedlegg av typen PDF knyttet til de sakene som er behandlet. Andre vedlegg vil merkes og ha informasjon om at bruker må logge på i Portalen for å se disse.
  • Inviterte møtedeltakere kan gi tilbakemelding til møteinnkaller om de kommer eller ikke. Angitt svar vil vises på møtet slik at møtearrangør er oppdatert.
  • Saker som merkes med «Følg opp sak senere», gir styret mulighet til å behandle en sak flere ganger. Vedtak/kommentar vil bli protokollert på det enkelte møte og historikk vil vises under «Tidligere behandling» på den enkelte sak.
  • Signering og signeringsdetaljer for styremøter er forbedret og er tilgjengelig fra det enkelte møte og status på antall som har signert vises på møtet frem til alle har signert.
  • Signering og deling av protokoll vil i ny versjon vil kun være mulig å signere protokollen elektronisk. Signerte protokoller vil deles automatisk med forretningsfører med mindre styret spesifikt angir at de ikke ønsker det for det aktuelle møtet.
  • Sidene har fått guiding i likhet med andre nye sider i Portalen samt en velkomstmelding ved overgang som vil fremkomme ved førstegangs besøk de første 6 ukene.

Relatert innhold

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.