Gå til hovedinnhold
Nyheter

Iris Lyngmo får toppjobb i Nobl

– Dette er drømmejobben, sier Iris Lyngmo som starter i ny jobb som kommunikasjonsansvarlig i Nobl.

Iris Lyngmo (t.h.) er ny kommunikasjonsansvarlig i Nobl. Her sammen med administrerende direktør Mona Liss Paulsen.

– Dette er drømmejobben, og jeg gleder meg til å begynne. Jeg har inntrykk av at det er en arbeidsplass med godt arbeidsmiljø og flinke folk. Jeg ser frem til å samarbeide tett med alle sammen og håper jeg skal bidra til å løfte Nobls arbeid og alt det positive de gjør, sier Iris Lyngmo.

Drømmejobben

Lyngmo har siden 2010 jobbet i Private Barnehagers Landsforbund (PBL), de siste åtte årene som kommunikasjonsrådgiver, hvor hun blant annet hadde ansvar for medlemskommunikasjonen. Før det har hun jobbet flere år som journalist i både Saltenposten og Avisa Nordland.

– Jeg jobbet faktisk også som frilanser i Bodø boligbyggelag i studietiden, og bidro på den tiden med saker til medlemsbladet, smiler hun.

Når hun nå begynner i Nobl, ser hun frem til å jobbe med en av sine hjertesaker. Nemlig bolig og boligpolitikk, og ikke minst medlemskommunikasjon.

– Da jeg begynte som journalist skjedde det mye innenfor boligmarkedet i Bodø, og jeg jobbet mye med de sakene. Det er rett og slett et tema jeg alltid har vært opptatt av. Jeg har jobbet med kommunikasjon i en landsdekkende medlemsorganisasjon de siste åtte årene, og har alltid vært opptatt av en tett og god dialog med medlemmene. For meg blir det også viktig å få synliggjort arbeidet som gjøres i Nobl, med alt fra boligprosjekter til å løfte frem det samfunnsansvaret Nobl tar med sitt miljø- og bærekraftarbeid.

– Nettopp derfor er dette drømmejobben, legger hun til.

Skilte seg ut

Administrerende direktør i Nobl, Mona Liss Paulsen, er storfornøyd med å få Lyngmo på laget.

– Nobl har hatt en god utvikling innen kommunikasjonsfeltet de siste årene, men Iris kommer til å løfte oss enda mer. Hun vil bidra med å finne og levere gode saker, men også med å sørge for at kommunikasjonen vår er åpen, transparent, ærlig og synlig.

Hele 24 personer søkte på stillingen som kommunikasjonsansvarlig, og Paulsen kan fortelle at samtlige var godt kvalifiserte. Lyngmo var imidlertid den som skilte seg ut litt ekstra.

– Hun har den perfekte bakgrunnen, både innenfor journalistikk og kommunikasjon, og jeg er sikker på at vi blir en god match.

– Akkurat det vi trenger

Paulsen beskriver Lyngmo som både uredd, fremoverlent og strategisk.

– Og det er akkurat det vi trenger, for i denne stillingen er det ingen ferdig oppskrift. Det er helt nytt for oss at den som har ansvar for kommunikasjon også er med i ledergruppa, så det blir spennende å se hvordan hun tar den rollen. Hun får i alle fall ganske så frie tøyler.

Akkurat det er en oppgave Lyngmo ser frem til.

– Det er veldig gøy at jeg kan være med å forme stillingen, for jeg begynner jo nesten med blanke ark. Jeg tar med alt jeg har lært de siste årene, og gleder meg til å komme i gang.

Lyngmo tiltrer stillingen i begynnelsen av mai.

Relatert innhold

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.